Vacanta – Provence – prima parte

23 Oct, 2012 by

Am venit din vacanta de trei zile, la timp pentru a-mi serba ziua de nastere acasa. Am fost plecati o luna incheiata, a fost minunat, insa ni s-a facut dor de casa. Acum daca m-ar intreba cineva, as pleca din nou. Imediat.
Ne-am petrecut vacanta in mai multe locuri, si anume: Lourmarin – Provence, Nisa, Rapallo – Riviera italiana, Salzburg, Viena si Praga. Am stat in fiecare oras cateva zile, am revazut locuri sau am vizitat altele noi. O sa scriu pe indelete despre ele, insa deocamdata gasiti mai jos cateva randuri scrise in primele zile de vacanta, randuri pe care nu am apucat sa le public pana acum – ca stiti si voi cum este in vacanta!
Deci, bine v-am regasit!
Iata ce scriam atunci:

Scriu acum din Provence, si mai exact din Lourmarin, un mic si frumos sat despre care am mai povestit si altadata. Am revenit aici a patra oara, iar zona mi se pare la fel de prietenoasa si familiara ca de fiecare data – m-a intampinat cu acelesi miros de levantica, livezi de maslini, podgorii mai mari sau mai mici de vita de vie, piete colorate si bogate, obloane albastre-violet… aceleasi lucruri si senzatii care m-au fascinat inca de la prima vizita. De data asta am petrecut aceasta parte a vacantei (10 zile)impreuna cu restul familiei: mama, bunica mama-Lela, surorile mele – Evelina si Beatrice si bineinteles, Marty. Ne simtim bine si ne vom aminti mereu de aceasta vacanta.
Colt de terasa asa cum intalnesti in Provence la tot pasulLevantica - unul dintre simbolurile zoneiPeisaj obisnuit in Provence - livezi de masliniMinunatele maslineAbia acum incepe culesul viilorSaignon - Un sat tipic provensal
Locuim intr-o casa aflata la 2 km de Lourmarin, la marginea unei podgorii si langa o padure, o casa tipic provensala cu piscina, terase, iedera, piatra naturala, cativa maslini, tufe de levantica, iaz cu pesti, obloane la ferestre, semineu, biblioteca cu pian, si totul aranjat intr-un stil lejer si plin de farmec.
De aici plecam in fiecare zi cu masina si vizitam regiunea. Multi spun ca este cea mai frumoasa zona din Franta, iar in inima mea isi disputa aceasta pozitie cu Normandia.
Casa in care stam langa LourmarinUna dintre terasele umbrite cu vita-de-vie si VisteriaLa intrarea in casa, ne intampina un maslinUn colt de gradinaIn interior, la parterParterul din alt unghiO fantana din piatra, tufe de levantica, maslini...Si piscina
In prima zi am fost in Gordes si Rousillion, doua sate cocotate fiecare pe cate un deal, aflate la cativa km unul de altul, dar foarte diferite intre ele. Si sa va spun de ce.
Gordes este un sat construit pe stanca si cu piatra alba – garduri, case, biserici – totul este alb. Aici au case diverse vedete, iar totul arata impecabil.
Rousillion este construit pe un deal din pamant rosu, iar totul are nuantele pamantului de sub el. Ocru, caramiziu, rosu.
Bineinteles, fiecare dintre aceste sate are o zona centrala cu stradute inguste pline cu magazine de suveniruri, galerii de arta, terase si restaurante. Stradute care miros a levantica si sapun. A clatite si cafea. A croisant si unt.
GordesRousillionCladire in GordesCladire in RousillionGordesRousillion
In a doua zi am fost in Aix en Provence, un oras vesel si plin de viata, cu sute de tineri studenti umpland strazile, cu un centru istoric fermecator si un bulevard principal cu un nume atat de frumos – Cours Mirabeau, strajuit de platani si plin de terase. Este unul dintre orasele nostre preferate si, pentru ca il vizitam de fiecare data cand ajungem in Provence, avem si cateva tabieturi – o masa obligatorie la restaurantul japonez de pe Cours Mirabeau – Sushi, desertul si cafeaua servite la o cofetarie din apropiere si o vizita la un magazin cu diverse pentru casa, de unde ne luam mereu cate ceva – o perdea pentru bucatarie, naproane sau fete de masa. Acum mi-am luat cateva prosoape brodate.
Cours Mirabeau cu platani si teraseSens giratoriuAtmosfera vesela pe straziAm mancat impreuna 15 prajitureleLa restaurantul japonezRulouri de primavara cu menta -  o minunatie!
In cea de-a treia zi, am vizitat trei sate –  Fontaine de Vaucluse, Saignon si Menerbes.
Fontaine de Vaucluse este deosebit datorita asezarii pe malul unui rau si la poalele unor stanci spectaculoase. Apa raului este incredibil de limpede si provine din cel mai mare izvor al Frantei. Acest izvor subteran iese la suprafata chiar aici, formand un mic lac cu apa turcoaz. Acesta poate fi vizitat, insa din pacate in aceasta perioada era secat, din cauza secetei. Un motiv ca sa revenim! Aici ne-am oprit (noi, fetele) la un magazin si am cumparat diverse obiecte din ceramica, pentru acasa sau pentru a le oferi – am stat mult prea mult, si din cauza asta am ratat masa de pranz – restaurantele in Franta inchid dupa ora 14.30-15.00 pana seara, la cina. Din cauza asta, am mancat in Saignon o omleta pe o terasa, despre care am glumit apoi toata vacanta. PS Magazinul din poza nu este cel cu pricina si nici terasa nu este aia – din cauza “intamplarilor neprevazute” despre care v-am spus mai sus nu am apucat sa le pozez.
Stancile de deasupra Fontaine de VaucluseUnul dintre numeroasele magazine cu suveniruri
Raul cu apa lui limpedeOdihna
Saignon este unul dintre cele mai frumoase sate din Provence, desfasurat de-a lungul a doua-trei strazi care serpuiesc si urca panta unui deal in varful caruia stau cocotate ruinele unei cetati. De aici, de sus, am admirat valea Luberonului, cu intinsele lui podgorii si livezi de maslini. In centru este o piateta foarte draguta, inconjurata de cladiri imbracate cu iedera si in centru cu o fantanita care clipoceste melodios si odihnitor.
Saignon - Micutul sat din povesteRuinele cetatiiPiateta din centruDin nou albastruSi fantanaValea vazuta de sus, de pe ruine
In a patra zi a venit vremea sa vizitam Marseille, preferatul lui Ionut, si mai nou, si al mamei mele.  Am mai scris despre el si cu alta ocazie. Am citit odata intr-un ghid turistic ca este un oras pe care fie il iubesti, fie il urasti. Noi il iubim.
Am colindat strazile pana n-am mai putut, ne-am plimbat cu un trenulet turistic, am vizitat biserica Notre Dame de la Garde, am mancat stridii si homar. Masa servita in aceasta zi la restaurant Miramar a fost memorabila. Am revenit in Marseille in ultima zi a sederii noastre in Provence, insa despre asta si despre programul din urmatoarele zile voi scrie altadata. Va urma.
Vieux Port - portul turisticTractorasul care ne-a carat pana sus, la Notre Dame de GardeMarsilia vazuta de sus, de la bisericaPietaStrazile aglomerate ale MarsilieiSub aceasta piata era parcareaStridii proaspete - foarte proaspete!Episod de la MiramarTot acolo si tot niste rozaliiSardine marinate

PS Asta am scris eu in primele zile ale vacantei. Planul era sa scriu zilnic, insa nu m-am tinut de el – ba nu am avut dispozitie, ba nu am avut timp… In continuare voi scrie din amintiri, care deocamdata sunt proaspete. Ne mai auzim zilele urmatoare!

Alte Articole

22 Comentarii

1. Bine ai revenit! Frumoasa vacanta, as vrea sa locuiesc si eu intr-un sat din asta :) Apropo, ce-ti mai fac dovlecii :) ?

andreea

Multumesc frumos, bine v-am gasit! Intradevar, satele din Franta sunt absolut superbe, cu arhitectura bine definita in functie de zona, strazi, scoli, spital, parc, restaurante (multe recomandate in ghidul Michelin), patiserie, brutarie, coafor, magazine, piata… tot ce trebuie pentru un trai frumos. Noi ne-am indragostit de Franta si in fiecare an incercam sa ne petrecem o vacanta aici. PS Dovlecii sunt bine-mersi, partial portocalii. Nu stiu ce sa le fac, sa ii rup de vrej si sa ii mai las sa se coaca pe pamant sau sa ii mai las asa? Am rupt unul si l-am pus la soare dar n-am indraznit sa ii rup pe toti. Daca stii ce si cum, ajuta-ma! – nu te-am uitat cu semintele, cum il tai pe unul voi anunta. Am mancat niste supe-crema din dovleac in Franta…

2. Nu stiu ce sa poate face cu dovlecii daca nu s-au copt pana acuma, stiu doar ca nu trebuie sa-i prinda bruma. Am facut si eu anul trecut supa de dovleac, foarte buna, insa parca il prefer copt :)

andreea

Ii voi aduna atunci zilele astea, ca am inteles ca se raceste. Dovleac copt imi facea bunica mea cand eram mica, si de atunci nu am mai mancat. Imi aduc aminte ca era dulce, insa nu stiu cum il prepara. Poti sa imi spui in cateva cuvinte? Ar insemna mult pentru mine. Merci.

• Pai eu am doua varinte: la cuptor si la microunde :) . Il tai felii care sa fie la baza, in partea cu coaja, cam de doua degete de groase, curatat bine de samburi si de chestia aia ce tine samburii in dovleac. Apoi le pui pe o tava, cu coaja inspre tava si le dai la cuptor, cam 30-40 min la foc mic, verifica totusi dupa 20 min, sunt soiuri de dovleac care se coc mai repede. Iar la microunde faci la fel, sau poti sa-l tai cubulete fara coaja cam de 2×3 cm si le lasi undeva intre 7 si 10 minute pe un platou neacoperit la putere maxima. Eu cand il coc cubulete la microunde il presar cu putin zahar cu scortisoara si apoi il pun la copt.

andreea

Asa cred ca il facea si bunica mea – la cuptor, bineinteles. Voi incerca si eu, de dragul amintirilor si de dor de copilarie. Multumesc.

3. Bun sosit !!!
    Ah, ce vacanta prelungita … trebuie sa recunosc, ca te invidiez, eu pot lipsi cel mult zece zile fie vara, fie iarna, si stau mereu cu telefonul in brate …
    Ati petrecut minunat si casa de vacanta e superba. Imaginile proaspete ma fac sa-mi doresc, sa inchid ochii si sa ma teleportez acolo … Multumesc, pentru frumusete !!!

andreea

Multumesc, Dani si bine te-am gasit! Intradevar, noi ne permitem cate o vacanta lunga toamna – lucram in turism, iar primavara si vara este imposibil sa lipsim. Apoi de sarbatori mai stam acasa vreo doua saptamani, insa de obicei petrecem in familie si nu plecam nicaieri. Ma bucur ca ti-am trezit amintiri placute.

4. la multi ani! cand a fost ziua ta?

andreea

Multumesc frumos! Pe 21 octombrie – sunt Balanta. Iar pe 19 octombrie am sarbatorit impreuna cu Ionut 10 ani de cand ne-am casatorit.

• (si pe 20 e ziua mea :) )) )

andreea

Nu-mi spune! La Multi Ani si tie si, in conditiile in care suntem mai multe/multi, La multi ani tuturor! Propun un club al Balantelor! Daca toate sunt schimbatoare si nehotarate ca mine… nu stiu ce va iesi. Noroc cu Pestele de langa mine care ma echilibreaza.

• inflatie de balante, ce mai:) multi ani de casnicie inainte, frumosi si calmi, si la multi, multi ani tie.

andreea

Multumesc frumos pentru toate urarile. Din suflet iti doresc si tie la fel.

5. Ei, uite, ca desi am citit, ca ai sarbatorit ziua ta, am fost asa de absorbita de imaginile vacantei, ca nu ti-am urat ” La Multi Ani ! “. Dar mai bine intirziata, decit deloc :) Si cele mai bune urari pentru aniversarea voastra !

PS – si eu ma incadrez la aceeasi zodie, iar aniversarea de casatorie o avem la inceput de Octombrie :) :):)

andreea

Multumesc, Dani, pentru urari! Iti doresc si tie din tot sufletul la fel. Acum ca stiu ca esti Balanta, simt ca te cunosc si mai bine. Nu cred in zodii in general, insa de cele mai multe ori trasaturile principale ale zodiei se cam potrivesc. Si pentru ca suntem la capitolul Coincidente – Dani vine de la Daniela? Al doilea nume al meu este Daniela. Te salut!

6. oana

Draga Andreea, te rog sa imi dai datele de contact ale pensiunii in care ai stat daca se poate. Multumesc mult.

andreea

Buna, Oana! Te rog sa ma scuzi pentru ca ti-am raspuns asa de tarziu. Locul in care noi am stat nu este o pensiune, este o casa intreaga cu living f mare, biblioteca, bucatarie, 3 dormitoare cu 3 bai, terase, piscina etc. Este situata la 2 km de Lourmarin – unul dintre cele mai frumoase sate din Provence. Se inchiriaza toata, iar daca asta este prea mare pentru voi, aceeasi persoana administreaza in zona mai multe proprietati – acum 2 ani noi am inchiriat de la el un apartament in centrul aceluiasi sat cu un singur dormitor. Informatii despre proprietatea descrisa in articolul meu de mai sus gasesti la adresa: http://www.ownersdirect.co.uk/france/FR6874.htm . Persoana de contact este Walter Geiser, iar daca luati legatura cu el puteti sa ii spuneti ca l-am recomandat noi, Familia Nedea Ionut din Romania, si astfel poate obtineti un discount. Noi pentru ca am colaborat de mai multe ori cu el, am fost toamna trecuta la pret mult mai mic decat era postat pe site. Adresa lui de email este: provencehome@gmail.com – uneori raspunde cu intarziere de cateva zile la email-uri, dar pana la urma raspunde. Vorbeste bine engleza si bineinteles, franceza. Daca mai vrei alte detalii, iti stau la dispozitie. Ma bucur foarte tare ca va ganditi sa va faceti vacanta in Provence!

7. mihaela

Buna, poti sa-mi spui cum anume ai inchiriat casuta? Multumesc

andreea

Am raspuns aceleiasi intrebari un pic mai sus. Pe siteul la care fac referire gasesti si alte proprietati. Noi am gasit acum doi ani un apartament micut care costa aprox 500 Euro/7 nopti, este si el pe site, in Lourmarin. Atunci am fost doar eu, sotul meu si catelul nostru. Anul trecut am fost in grup mai extins si de aceea am inchiriat casa asta cu 3 dormitoare. De ambele proprietati se ocupa aceeasi persoana la care fac referire si in comentariul anterior, Walter Geiser. Este un tip super dragut. Am rezervat si apoi am platit in avans cazarea, in contul indicat de Walter. Nu au fost probleme, el ne-a asteptat in ziua convenita la proprietate, ne-a dat cheia si in timpul sederii noastre nu ne-a deranjat niciodata. La final, am lasat cheia intr-un loc indicat de el (a avut incredere in noi) si am plecat. Proprietatile sunt dotate cu tot ce trebuie – detergenti, sapun, hartie igienica, saci de gunoi, ustensile de bucatarie, prosoape etc.
      Daca vrei informatii suplimentare sau sfaturi, iti raspund cu placere. Te salut!

Trackbacks/Pingbacks

1. Vacanta – Provence – a doua parte - [...] Aix en Provence, Fontaine de Vaucluse, Saignon, Menerbes si Marsilia (despre care am scris in Vacanta – Provence – …
  2. Nisa – orasul perfect - [...] cum spuneam, dupa cele 10 zile petrecute in Provence (Provence – Prima parte si Provence – A doua parte) , …

Comenteaza Articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *