Lacul Garda, un loc de poveste

14 Noi, 2013 by

Lacul Garda face parte din regiunea italiana Lombardia, alaturi de Lacul Como, Milano, Bellagio sau Brescia. Regiunea este situata in nordul Italiei,  iar Lacul Garda este imprejmuit de stancile muntilor Alpi, ceea ce ii confera, pe langa o frumusete aparte, un climat deosebit, care face posibila cultivarea vitei-de-vie si a maslinilor pe pantele abrupte ale muntilor.
Lacul Garda este de o frumusete extraordinara, cu ale lui ape limpezi si adanci, cu statiunile-bijuterie aflate de jur-imprejur, cu aerul de vesnica vacanta luxoasa intretinuta de miile de turisti, cu sirurile drepte de chiparosi oglinditi in luciul apei, cu stancile Alpilor crescand pe verticala din lac… Un loc ca o poveste, despre care au scris multi scriitori si pe care l-au ilustrat multi pictori. Privind la peisajul oferit de lac, mi-a parut rau ca nu am talent la desen, pentru ca asta era un loc care se cerea desenat.
Lacul Garda este un lac mare, are 50 km lungime, o latime de pana la 16 km si o adancime maxima de 346 m. Noi am stat aici patru zile si ne-am cazat in statiunea Riva del Garda, in partea nordica a lacului. Am ales bine, oraselul este foarte frumos. De aici am plecat zilnic si am vizitat localitatile mai importante din jurul lacului – Malcesine, Punta di San Vigilio, Bardolino, Sirmione.
Fiecare dintre ele are ceva special, insa toate au si multe asemanari –  faleze amenajate pentru promenada, cladiri si vile varuite in roz, galben, ocru sau vernil, inghesuite pe malul apei,  gradini elegante, plaje inguste, scoli pentru sporturi de apa, pontoane, porturi cu ambarcatiuni micute, piatete cochete cu fantani si flori. Toate, aranjate impecabil.
Am colindat kilometri intregi de stradute inguste, am urcat pe munte cu telecabina, am admirat la nesfarsit peisajul, am “poposit” adesea pe terase sau in restaurante, ne-am relaxat, ne-am bucurat de soare…
A fost perfect. Locul asta – lacul, muntii, orasele – este perfect.
Voua cum vi se pare?

Lacul Garda, un colt de RaiUnul dintre numeroasele porturi turisticeRiva del Garda si centrul sauPiateta linistita in RivaVile elegante pe malul laculuiTerasa unui restaurant cu privelisteSuprapuneriVila privata, proprietari norocosi...Stadute linistite inainte de agitatia de searaO seara de neuitatTerase care isi asteapta clientiiColindandGalerii cu vitrina la stradaPontoanele impanzesc malurileUn altfel de ponton...pentru repaus si un pahar cu vinLacul invaluit in misterSiluete eleganteCulori asortate perfectSus pe munte, pe Monte BaldoSi noi... tot acoloLacul Garda vazut de susParapanta, un sport foarte popular aiciSirmeone si a lui castel cu rol de aparare a laculuiIn spatele zidurilor de aparare, oraselul este incantatorPlaja din SirmeoneSoseaua care inconjoara lacul serpuieste pe marginea apeiPromenada aglomerataBardolino, locul unde se fabrica vinul cu acelasi numeIn zare, se vad Alpii inzapezitiGradiniRatele salbatice se plimbau printre turistiLacul, in lumina dupa-amieziiAsfintit liliachiu vazut de pe terasa camerei noastre

Alte Articole

8 Comentarii

1. E foarte frumos acolo si cred ca e una din cele mai elegante regiuni ale Italiei. Bineinteles, ca vreau sa ajung si eu pe malurile lacului :)
    Cat de departe e de lacul Como ? Acolo se tine in fiecare octombrie un vestit targ pentru gradinari ( Orticolariao – Villa Erba ), poate il incluzi pe lista anului viitor, daca tot vei fi pe-aproape :) Pe mine m-ar tenta foooarte tare :)
    Ce bunatati ati gustat ? Bellagio imi rimeaza cu ciocolata …

andreea

Intre cele doua lacuri cred ca sunt in jur de 150 km, si Como este frumos, dar mie, cand am cautat unde sa stam “la lacuri” mi-a placut mai mult Garda. Anul viitor sper sa ajungem cu familia tot aici, ca sa le aratam si lor locul asta frumos, insa cred ca ajungem mai devreme, prin septembrie. Toamna nu mai avem rabdare sa asteptam, si vrem sa plecam cat mai repede. :) Am vizitat un targ pentru gradinari toamna asta, in Deauville, insa mai mult m-am necajit, ca nu am putut cumpara nimic. Cu toate ca am fost cu masina noastra, din cauza ca am stat mult si am prins schimbarea de sezon (deci schimbarea de garderoba), a fost destul de aglomerata. Mobilierul de gradina era atat de frumos si e atat de frustrant ca la noi gasesti doar cateva produse, si alea in majoritate urate sau de proasta calitate. Dar daca intalnesc astfel de targuri prin vacante, nu le ocolesc. De mancat am mancat peste, paste, inghetata… Cam aceleasi lucruri care se mananca in toata Italia. Totusi erau multe restaurante cu specific german (si multi nemti), pe care le-am ocolit, ca nu prea ne place. Ne-am cumparat pentru acasa ulei de masline foarte bun si otet balsamic. In Bellagio nu am ajuns, ca dupa ritmul alert din Roma, aici am vrut mai mult sa ne relaxam, si am avut program mai lejer. Am vizitat doar orasele micute, am evitat aglomeratia din orasele mai mari.

• Eu nu rezistam, sa nu-mi iau macar o planta :) Uleiul si otetul ala bun o sa va aminteasca toata iarna de vacanta si sigur nu gasesti asa ceva in Romania. Si eu le duc parintilor in fiecare vara un bidon de 20 de litri de ulei de masline, nu se compara cu ce se cumpara in magazin.
        Nu vreau sa ma gandesc, ce bagaje ati carat cu voi :)

andreea

Eu am rezistat…eroic. Mi-am luat doar un ornament pentru gradina, o frunza din fier in care se pune apa pentru pasari si insecte. Sa stii ca ai mare dreptate cu ceea ce aducem acasa din vacanta, in special daca este ceva de mancat. De oriunde mergem luam cate ceva – condimente, fulgi de sare de mare, trufe, miere de albine, vin, ceai, pastai de vanilie…si am asa o mare placere cand consumam din ele! Se pare ca ne asemanam. :)

2. Este frumos locul! Am o cunostiinta care a fost si a zis ca i-a placut foarte tare, acum vad si de ce. Imi plac oraselele mici cu stradutele inguste si o multime de terase:) Imaginea din varful muntelui e ametitoare, dar cred ca si cu parapanta e superb, bineinteles daca ai doza necesara de curaj:)

andreea

La fel si noi, suntem atrasi de astfel de orase mai mult decat de cele mari. In oraselele mici as merge oricand, in cele mari – mai rar, doar din cand in cand, ca imi iau portia de “agitatie” si efervescenta. Iar oraselele de pe malul acestui lac au un farmec aparte, sunt foarte elegante si intime. Anul viitor intentionam sa mai mergem cateva zile aici, in combinatie cu Florenta si Toscana. Dar pana atunci mai e, planurile se fac si se desfac… Oricum, o destinatie frumoasa, merita sa o luati in calcul data viitoare cand mergeti in Italia.

3. Se vede din fotografii ca este un loc mirific. Eu am fost la lacul Maggiore si orasul Locarno are acelasi aer cochet si rafinat. M-am simtit in mijlocul raiului!

andreea

Cele doua lacuri, cu oraselele din jurul lor, seamana. Niste locuri minunate, unde natura si omul si-au dat concursul. Totul imbinat atat de frumos, cu eleganta si naturalete. Locuri de revenit si de recomandat. Ai spus bine – locuri desprinse din rai.

Comenteaza Articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *