Week-end la Sinaia

13 Iul, 2013 by

Acum cateva saptamani am petrecut un frumos weekend in Sinaia. Sinaia este si acum asa cum era cand o vizitam an de an – neingrijita si parca bataia-de-joc a mai multor primari care probabil s-au perindat la conducerea ei – insa in aceasta mini-vacanta am incercat sa trecem cu vederea toate neajunsurile si lucrurile urate din oras si sa ne bucuram de trei zile de odihna si relaxare. Si a fost frumos.

In primul rand, locul unde ne-am cazat a fost de vis – in incinta Peles-ului, la  vila Economat –  o cladire veche, frumos restaurata. Inainte, cladirea a adapostit Corpul de Garda al Castelului, acum, este plina de turisti. Am ocupat o camera cu priveliste spre Peles si cu baia amenajata intr-un turn.
Am locuit la Castel! In fine – un pic mai alaturi.

Vila Economat de pe Domeniul PelesCamera in care am statPriveliste din cameraLa plimbare, searaLeneveala pe terasa vileiSimplitatePe alee, la plimbareBicolorOare ce varsta are?Nestemate

Am facut plimbari lungi prin curtea castelului chiar si seara, dupa ce multimile de turisti erau de mult plecate. Am lenevit pe terasa, la un ceai, incalziti de soare, privind la Castel.
Bineinteles, am vizitat a nu stiu cata-oara Peles-ul si Pelisor-ul, si am optat pentru tururile extinse. Astfel am vizitat si incaperi pe care nu le mai vazusem si am facut si fotografii. M-am minunat inca o data de eleganta, bunul-gust si modernitatea castelului.

Castelul PelesDin curteMoment de linisteIn curtea interioaraDetaliuDe vorba cu IngeriiAcasa la RegeVitraliuDormitor din PelisorFemininFotografie de familiePoftiti la masa!Camera rosieAtelierul de creatie al RegineiCamera de AurTavanul auritMasa Regala

In ciuda propriei promisiuni de a lasa “ochiul critic” acasa, nu am putut sa trec cu vederea si sa nu ma intristez la vederea starii jalnice in care se afla spatiile din jurul Castelului, gradinile, curtea, aleile, fantanile. M-am gandit ca Sinaia (sau noi toti?!) nu merita Pelesul. Voua v-am aratat in poze doar lucrurile frumoase, ca de cele urate sunt sigura ca v-ati saturat.

Intr-o alta zi am urcat cu telecabina la Cota 2000. Din pacate, a fost o zi cu nor si destul de rece, astfel ca am amanat pe alta data excursia pe care o planuisem – sa mergem cu pasul de la Cota 2000 la Babele. Ne-am plimbat totusi putin si am admirat peisajul. Il felicit pe Ionut ca nu s-a lasat influentat de Moi si a hotarat (singur, in ciuda mea, viteaza) ca nu este vreme buna pentru excursia planuita. La un moment-dat, s-au adunat nori negri si apoi a inceput ploaia. Nu stiu ce am fi facut intr-o asttfel de situatie in varf de munte.

Cu capul in noriCand nor, cand soare...Flora alpina

A fost un weekend frumos, si sper sa repetam experienta in curand. Ne-am intors acasa odihniti si pregatiti pentru o noua saptamana de munca. Weekend-ul urmator am fost la plaja, ca doar e vara. Pe curand!

10 Comentarii

1. Ce frumos trebuie sa fie sa dormi in curtea castelului:)Dupa parerea mea Pelesul e cea mai frumoasa cladire din Romania(sau macar una din cele mai frumoase) si cred ca daca ar fi pusa in valoare cum trebuie numarul turistilor s-ar tripla.
    Foarte frumoase pozele!

andreea

Iti recomand, daca ajungi in Sinaia, sa cauti aceasta vila – Economat. Simpla cazare aici a facut mini-vacanta de doua ori mai frumoasa. Si oamenii de acolo sunt f draguti. Si eu, de ori revad Pelesul gandesc acelasi lucru si parca mereu ma minunez de el ca si cum l-am vazut intaia oara. Era plin de grupuri de turisti straini, chiar m-am mirat de cati erau. Speram la vremuri si mai bune…

2. cati

Imaginile sunt extraordinare ! Complexul Peles este atractiv de fiecare data cand il vizitezi , iar Pelisorul degaja o atmosfera de intimitate , parca sugereaza viata traita spre deosebire de castelul mare care impune sobrietate . Sunt convinsa ca v-ati intors cu sufletul incarcat de emotie !

andreea

Asa este, de cate ori revedem castelele le gasim incantatoare! Ne-am intors incarcati de emotie si energie, a doua zi am luat-o de la capat. Avem un program infernal in timpul verii, de aia si scriu atat de rar. Dar mai e putin, si vine toamna cu vacanta cea lunga. Visez zilnic la asta.

3. Imi doresc de mult sa ajung la Peles. Ce-ai povestit tu aici, ma face sa visez la o vacanta frumoasa … poate anul viitor :)

andreea

Si eu spun ca poate anul urmator ajung in patria ta adoptiva, ca se pare ca anul asta a cam trecut. Imi doresc tare mult, toata lumea care va viziteaza vine cu impresii bune. Si multe se invartesc in jurul gastronomiei voastre deosebite. Chiar daca nu a fost ok cazarea, sau nu mai stiu ce, toata lumea spune – Dar am mancat atat de bine… Te asteptam pe la Peles – poate la anu’, nu? Mai e putin…

• Poate la anu’, sanatosi sa fim si vom vedea :) Si daca vii vara viitoare, sper sa-ti placa Grecia … ma gandesc, cum am vazut eu locurile si oamenii cand am venit pentru prima data aici … dar la mine nu se pune, eram indragostita pana peste urechi, cred ca as fi fost fericita oriunde … Daca te pot ajuta cu ceva, imi spui, da ?

andreea

Dragut ai spus ca erai indragostita si ti-ar fi placut oriunde…imi lasi impresia ca si acum esti la fel de indragostita si fericita cu familia ta. Sa iti traiasca si sa fiti veseli si fericiti in continuare! O sa iti cer niste sfaturi, sigur ca pe tine te voi intreba prima. Dar, cum ai spus si tu…sa fim sanatosi!

4. Frumoase fotografii; mi-ai amintit ca, in urma cu mai multi ani, nu era drum la munte sa nu trecem sa mancam la Economat. Imi placeau arhitectura restaurantului, gradina de la intrare, ambianta si mancarea.

andreea

Poti repeta experienta, acum o parte din complex s-a renovat si arata foarte bine. Este o renovare cu bun-gust si cei care au facut-o au pastrat cat mai mult din elementele autentice. Mi-a placut. Ma bucur ca ti-am trezit amintiri placute.

Comenteaza Articolul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *